marți, 6 noiembrie 2012

Despre ten si capriciile sale

Astazi m-am hotarat sa scriu despre ten, mai exact despre ce inseamna o curatare corecta a tenului. Avand in vedere discutia aprinsa pe care am purtat-o cu fetele mele si faptul ca schimbarea de temperatura se reflecta si asupra tenului, vreau sa va povestesc si voua, cu atat mai mult cu cat am si un produs bun de laudat :D.

De ce e important sa ne curam tenul?


Din pacate simpla demachiere nu este suficienta. Produsele special create pentru indepartarea machiajului sunt foarte bune, insa doar  pentru machiaj. Acestea de cele mai multe ori lasa tenul foarte uscat si mai mereu raman anumite impuritati care ne scapa. Colac peste pupaza, combinatie de spun+apa nu e buna nici ea. Medicii ne avertizeaza ca trebuie sa evitam sapunurile cu Ph ridicat, care nu doar ca usuca piele dar favorizeaza aparitia ridurilor.

Curatarea tenului este obligatorie seara
Ei dar vine seara , dupa o zi grea, intr-un oras mare si poluat, tenul nostru gheme de cat de incarcat e. El are nevoie sa fie spalat si ingrijit. Praful si impuritatile din atmosfera ajung pe fata noastra iar acestea trebuie date jos, altfel porii vor fi blocati iar glandele sebacee isi vor  intensifica activitatea ca forma de aparare impotriva toxinelor. Dimineata daca va treziti cu pielea lucioasa, aceasta se datoreaza in principal unei curatari insuficiente a tenului.

Apa tonica, masca sau gel de curatare?


Deci a venit seara, a fost o zi lunga, machiajul aproape ca a disparut. Ne spalam pe fata, ne demachiam si ne indraptam mana spre ... ? Aici a devenit foaret interesanta discutia cu prietenele mele. Am fost un grup de 4 fete fiecare cu tipuri diferite de ten. Am inceput sa raspundem la aceasta intrebare ghidandu-ne dupa tipul nostru de problema. Daca e vroba de un ten gras, atunci e nevoie de o combinatie de gel de curatare cu masca (cel putin o data pe saptamana). Daca e vorba de un ten mixt normal sper gars, e suficient doar o apa tonica. Daca e vorba de tenul uscat, pai ce mai toate imi usuca si mai tare tenul. Etc. A tot continuat discutia in contradictoriu, fiecare laudt si tinea cu propia solutie, ca in fienal fiecare sa recunoastem anumite limite ale acestora. 
Ceea  ce e foarte important e ca, indiferent de tipul de ten, acesta este atacat de toxine si trebuie protejat temeinic, astfel ca daca ai un ten uscat nu inseamna ca nu trebuie sa folosesti niciunul din tipurile de produse de mai sus ci sa iti alegi cel destinat tenului uscat.
Concluziile serii au fost:
  • apa tonica este foarte buna, insa in cele mai multe cazuri se dovedeste a fi insuficienta
  •  masca faciala este divina pentru ten, dar cine are energia necesara sa aplice o masca in fiecare seara?
  • gelul de curatare, este solutia de compromis intre cele doua. Isi face treaba ceva mai bine decat apa tonica si e usor de utilizat, iar daca aveti norocul sa dati peste unul bun, sunteti acoperite!
Alegeti cu grija in functie de ten

Produsul special creat pentru tine


Eu am un ten dificil cand vine vorba de sezonul rece. In general am un ten normal cu tendinte de ingrasare, insa toamna si iarna pe langa tendinta de ingrasa imprumuta inca un obicei prost si anume in anumite zone devine foarte uscat. Mult timp am fost dezamagita de produsele de curatare pe care le-am cumparat, mi se parea ca imi fac mai mult rau pielii.  Astfel pentru o predioda am renuntat cu totul la geluri de curatare, apa tonica si am trecut la remedii naturale.

Dintre acestea as vrea sa vorbesc despre zatul de cafea care mi s-a parut divin. Foarte usor de utilizat: se clateste fata bine bine cu apa, iar apoi se face un masaj usor cu zatul de cafea. Dupa acest procedeu fata ramane curata si catifelata. Cu aceasta descoperire mi-am zis ca am terminat cu cautarile. Punctele negre au incetat sa apara atat de des iar piele si-a mai pierdut din aspectul lucios. Din cand in cand mai apareau probleme dar asta se datora faptului ca nu respectam in fiecare seara procedeul. A trecut timpul, entuziasmul de la inceput s-a mai diminuat si am inceput sa nu mai aplic seara de seara zatul de cafea. Era  putin cam incomod, nu intotdeauna aveam zat de cafea, pe deasupra riscam sa infund chiuveta sau cada ... 

Gelul de curatare  Eucerin
Acum a venit din nou sezonul rece si am reluat cautarile. Indrumata de dermatologul meu am optat pentru gelul de curatare de la Eucerin. Ca si pret se situeaza intr-o zona medie. Nu este ieftin, dar nici cel mai scump. Este un gel pe care am inceput sa il aplic doar seara. Sfatul medicului a fost sa il folosesc intai o data pe zi, iar dupa ce tenul meu se va obisnui, sa incep sa il folosesc si de 2 ori. A trecut o saptamana si pot sune ca sunt incantata. Pana acum rezultatele sunt aceleasi cu cele ale cafelei, in afara de riscul de a mi se infunda chiuveta. 
Evident e mult mai comod, doar ma spal pe fata cu apa, apoi il aplic, si masej usor tenul, iar la final trebuie doar sa ma clatesc bine bine. Astfel machiajul meu s-a dus complet, iar toxinele sunt si ele aliminate. 
Cum va povesteam ca tomna si iarna tenul meu devine mai uscat, folosesc si o crema de seara dupa aceasta curatare temeinica. 
Pana acum aceasta combinatie mi-a facut bine. Imi propun sa folosesc cafeaua, care este buna nu doar pentru ten ci pentru tot corpul, dar poate doar o data pe saptamana. Si parca imi fac cu ochiul anumite masti, oare sa optez intai pentru cele facute acasa? 

Aceasta a fost povestea din cabina de proba din aceasta saptamana, sper ca va placut si a fost utila. Pe mai tarziu! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă mulţumesc pentru comentariu!